ინტეგრირებული გაკვეთილი მათემატიკაში, ინფორმატიკასა და ისტ-ში
ჩავატარე ინტეგრირებული გაკვეთილი მათემატიკაში, ეკონომიკაში და ისტ-ში:
გაკვეთილის სათაური
გაკვეთილის სათაური
მარტივი და რთული პროცენტის დარიცხვის წესები. მაჩვენებლიანი ფუნქცია. (გეგმა)
გაკვეთილის თემა
|
მარტივი და რთული პროცენტის დარიცხვის წესები. მაჩვენებლიანი ფუნქცია.
| |||||||||||||||||||||||||||||||
სწავლების საფეხური და კლასი
|
მესამე საფეხური (საბაზო)_ XI კლასი
| |||||||||||||||||||||||||||||||
ინტეგრირებული საგნები, მასწავლებლის სახელი და გვარი
|
მათემატიკ და ისტ
| |||||||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეთა რაოდენობა
|
11 მოსწავლე
| |||||||||||||||||||||||||||||||
განსაკუთრებული მიდგომების, საჭიროების მქონე მოსწავლეთა და პროფილი
|
0
| |||||||||||||||||||||||||||||||
გაკვეთილის საწავლო მიზნები(საგნების მიხედვით) |
მოსწავლეთა გარკვევა ბანკში ანაბარზე სარგებლის (დივიდენდის) დარიცხვის ზოგიერთ წესში.
y = 2x ფუნქციის თვისებების შესწავლის საფუძველზე
გამოვთქვამთ ვარაუდებს და ვაკეთებთ დასკვნებს y =ax, a > 1, ფუნქციის თვისებების შესახებ. შემდგომ კი, შედარების
მეთოდის გამოყენებით, ვახასიათებთ y= ax , 0 < a < 1, ფუნქციასაც.
| |||||||||||||||||||||||||||||||
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები
|
მსჯელობიდან გამოაქვს ადეკვატური დასკვნა;
იყენებს ფუნქციის გრაფიკის გეომეტრიულ ნიშნებს (საკოორდინატო ღერძის პარალელური წრფის მიმართ სიმეტრიულობა, კოორდინატთა სათავის მიმართ ცენტრულად სიმეტრიულობა, პარალელური გადატანის მიმართ სიმეტრიულობა) ფუნქციის თვისებების დასადგენად.
შინაარსი
1. ტრიგონომეტრიული, უბან-უბან წრფივი, საფეხურებრივი, მაჩვენებლიანი, ლოგარითმული ფუნქციები: განსაზღვრის არე და მნიშვნელობათა სიმრავლე; ნულები, მაქსიმუმები და მინიმუმები; ზრდადობის/კლებადობის და ნიშანმუდმივობის შუალედები.
2. ფუნქციის პერიოდულობა და პერიოდი.
3. ფუნქციის გრაფიკის გეომეტრიული თვისებები.
4. წრფივი პროგრამირების ამოცანები სიბრტყეზე.
5. მათემატიკური ინდუქცია და მისი გამოყენება რეკურენტული წესით მოცემული რიცხვითი მიმდევრობის ზოგადი წევრის ფორმულის მისაღებად (მაგ. არითმეტიკული/გეომეტრიული პროგრესია).
| |||||||||||||||||||||||||||||||
თანმიმდევრობა(აქტივო
ბა და დრო)
|
გაკვეთილი ტარდება კომპიუტერულ ლაბორატორიაში.
მასწავლებელი წინასწარ აგვარებს საორგანიზაციო საკითხებს:
1. კლასი დაიყოფა სამ ჯგუფად:
· სასურველია მასწავლებელმა წინასწარ მოამზადოს სკოლასთან უახლოესი ან რაიმე სხვა ბანკის (ან ბანკების) რამდენიმე სარეკლამო პროსპექტი და სარგებლის დარიცხვის სხვადასხვა წესის აღწერა ამ თვალსაჩინო მასალის დახმარებით აწარმოოს.
· მნიშვნელოვანია, რომ მოსწავლეებმა იგრძნონ თემის აქტუალობა. ამ შემთხვევაში მასალის გაცნობა კლასის აქტიური მონაწილეობით გაგრძელდება.
· მოსწავლეებს წარვუდგენთ სარგებლის დარიცხვის ორ წესს _ მარტივი პროცენტის, ვთქვათ, წლიური 12% _იანი სარგებლის დარიცხვის წესსა და რთული პროცენტის, ვთქვათ, 7%_იანი სარგებლის წესს.
· მოსწავლეთა უშუალო მონაწილეობით შევავსებთ ცხრილს (ვიყენებთ კალკულატორებს):
ვთქვათ, ბანკში შეტანილია 100 ლარი.
· ცხრილის გაანალიზების შემდეგ (მოსწავლეთა ყურადღებას ვამახვილებთ სარგებლის ზრდის განსხვავებულ ,,სიჩქარეებზე“) განვიხილავთ ზოგად შემთხვევას _ დარიცხვას r ნაწილით და ვიშველიებთ სახელმძღვანელოში მოყვანილ ცხრილს.
ამ გზით დავასკვნით _ მარტივი პროცენტის დარიცხვის შემთხვევაში სარგებელთა მიმდევრობა (წლების მატებისას) ქმნის არითმეტიკულ პროგრესიას, რთული პროცენტის დარიცხვის შემთხვევაში _ გეომეტრიულ პროგრესიას. ამ მიმდევრობათა n _ური წევრის ფორმულებია, შესაბამისად,
Pn= P(1+ r n ) და Pn= P(1+ r ) n .
კვლავ მოვიშველიოთ სახელმძღვანელო და გავრჩიოთ ერთ საკოორდინატო სიბრტყეზე აგებული :
y= 1+x და y= 2x ფუნქციათა გრაფიკები _ ვამახვილებთ მოსწავლეთა ყურადღებას:
y= 2 x ფუნქციის ზრდის მაღალ ,,სიჩქარეზე“ y= 1+x ფუნქციასთან შედარებით.
მოსწავლლები გამოთქვამენ ვარაუდს
x= 1/2
წერტილში ამ ორი ფუნქციის მნიშვნელობათა შესახებ ( ეს წერტილი გრაფიკზე არ არის განხილული), შეადარებენ ამ მნიშვნელობებს; იგივე კითხვის დასმა მიზანშეწონილია x=0 შემთხვევაშიც.
ვაზოგადებთ შემჩნეულ თვისებებს და ვიშველიებთ სახელმძღვანელოში წარმოდგენილ გრაფიკებს:
დავასკვნით: y=aˣ (a > 0, a ≠ 1)
ფუნქციას, რომელსაც მაჩვენებლიან ფუნქციას ვუწოდებთ , აქვს შემდეგი თვისებები ( დავასახელებთ მხოლოდ რამოდენიმე თვისებას)
_ ა) განსაზღვრის არეა ნამდვილ რიცხვთა R სიმრავლე;
ბ) მნიშვნელობათა არეა დადებით ნამდვილ რიცხვთა სიმრავლე;
გ) ფუნქცია ზრდადია;
დ) ფუნქციის გრაფიკი ორდინატთა ღერძს (0; 1) წერტილში კვეთს.
მასწავლებლის რჩევით მოსწავლეები შეადარებენ
y = 2 x და g = ( 1/2 ) x
ფუნქციებს. მოსწავლეთა პასუხებში აისახება ამ ფუნქციათა ძირითადი თვისებები. ისინი პასუხობენ მასწეავლებლის შემდეგ შეკითხვებზე:
· შეადარეთ y (0) და g(0);
· შეადარეთ y ( x ) და g(x), როცა x > 0;
· შეადარეთ y ( x ) და g(x), როცა x < 0;
· შეადარეთ y ( x ) და g(-x), არის თუ არა ამ ფუნქციათა გრაფიკები ორდინატთა ღეძის მიმართ სიმეტრიული?
მოსწავლეთა ვარაუდის განხილვისა და შემოწმების დროს მოსწავლეები დაიხმარებენ სახელძღვანელოში წარმოდგენილ გრაფიკებს და გრაფიკებს აგებენ კომპიუტერში.
ამ შედეგების განზოგადებით, მიიღება: y= ax ფუნქციის თვისებებს:
· ამ ფუნქციის გასაზღვრის არეა R სიმრავლე;
· მნიშვნელობათა არეა დადებით ნამდვილ რიცხვთა სიმრავლე;
· ფუნქციის გრაფიკი კვეთს ორდინატთა ღერძს (0; 1) წერტილში
· თუ X < 0. მაშინ y > 1; თუ X > 0, მაშინ y
· ფუნქცია კლებადია.
· დისკუსიის დამთავრების შემდეგ მასწავლებელი ავალებს მოსწავლეებს, ინტერნეტში მოიძიონ მასალა საკითხის ირგვლივ, ანუ ბანკის (ან ბანკების) რამდენიმე სარეკლამო პროსპექტი და სარგებლის დარიცხვის სხვადასხვა წესის აღწერა ამ თვალსაჩინო მასალის დახმარებით აწარმოონ.
ამ დავალებას მოსწავლეები წარმატებით ართმევენ თავს.
ერთვება ეკონომიკის მასწავლებელი და მოსწავლეებს განუმარტავს:
დივიდენდი_ არის კორპორაციის მოგების წილი, რომელსაც უხდიან აუქციონერებს.
ბანკების ანგარიშების უმრავლესობა მეანაბრეებს რთული პროცენტის დარიცხვას სთავაზობს, რთული პროცენტი_ ეს არის სარგებელი, გამოთვლილ ანგარიშზე მოთავსებული თქვენი ანაბრის თანხიდან (თავნიდან), პლუს დროის თანაბარი ინტერვალების შემდეგ დარიცხული სარგებელი, თუ, რა თქმა უნდა, მას ანგარიშზე დატოვებთ. დავუშვათ, დღეს ანგარიშზე შეგაქვთ1000 დოლარი და ღებულობთ წლიურ 5_პროცენტიან სარგებელს. ასეთ შემთხვევაში, წლის ბოლოსსათვის ანგარიშზე 1050 დოლარიგექნებათ. შემდეგი წლის განმავლობაში კი თქვენ მიიღებთ სარგებელს თქვენი თავდაპირველი 1000 დოლარიდან და იმ 50_ დოლარიანი სარგებლიდან, რომელიც თქვენ პირველ წელს დაგერიცხათ. ორი წლის თავზე თქვენი თავდაპირველი 1000_დოლარიანი დანაზოგი გაიზრდება, ანუ სარგებელი დაერიცხება და 1 102,50 დოლარი გახდება.
ბანკებისა და შემნახველი დაწესებულებების მიერ შემოთავაზებული მოგების ნორმა იცვლება ეკონომიკური პირობებისა და იმის მიხედვით, რა დროით იბარებენ ისინი თქვენს ფულს. რაც უფრო დიდი ხნით ათავსებთ თანხას შემნახველ დეპოზიტზე, მით უფრო დიდია ეს ნორმა. საჭიროა, აგრეთვე, ერთმანეთისაგან განვასხვავოთ მოგების ნორმა და რეალური სარგებელი_ მიღებული პროცენტის რეალური რაოდენობა. რეალური სარგებელი დამოკიდებულია პროცენტის დარიცხვის სიხშირეზე. თუ თქვენს ფულს პროცენტი ყოველკვარტალურად (წელიწადში ოთხჯერ) ერიცხება, იგი უფრო სწრაფად გაიზრდება, ვიდრე იმ შემთხვევაში, თუ მას პროცენტი მხოლოდ წელიწადში ერთხელ ერიცხება.
თქვენ ჯერ საკმაოდ ახალგაზრდა ხართ და შეგიძლიათ მშვიდად დაელოდოთ, სანამ რთული პროცენტი, წლების განმავლობაში, თქვენს სიმდიდრეს მნიშვნელოვნად არ გაზრდის. ნახაზი , რომელიც პროექტორზეა წარმოდგენილი სწორედ ამის ილუსტრაციაა. იგი გვიჩვენებს, როგორ გაიზრდებოდა თვენი სიმდიდრე, დღეში 1 დოლარს რომ ზოგავდეთ და წელიწადში 8% _ს იღებდეთ, სარგებლის ყოველდღიური დარიცხვით. 60 წლის შემდეგ თქვენ 540 000 დოლარზე მეტი გექნებოდათ დაგროვებული! რა თქმა უნდა, უფრო მაღალი საპროცენტო განაკვეთი აძლიერებს პროცენტის დარიცხვის ეფექტს. მაგალითად, 10_პროცენტიანი წლიური საპროცენტო განაკვეტის დროს, 60 წლის თავზე 1.4 მილიონ დოლარზე მეტი გექნებოდათ დაგროვებული.
აქტივობის გაფართოება_ გაღრმავება: მიღებული ინფორმაციის განმტკიცებისა და გამოყენების ჩვევების გამომუშავების მიზნით სასურველია მოსწავლეები გაეცნონ S ( ,,სხვადასხვა“ ) ნაწილში მოწოდებულ მასალას, უპასუხონ საკონტროლო კითხვებს და შეასრულონ შეთავაზებული სავარჯიშოები, რომელთა ოდენობა ამჯერად დიდია.
სასურველია მოსწავლეთა ნაწილი მაინც დაკავდეს პარაგრაფის ბოლოს მოცემულ თემაზე პროექტის (რეფერატის) მომზადებით.
| |||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასება
|
მოცემული აქტივობა ერთ_ერთი საკვანძო ეტაპია მოსწავლეთა მათემატიკური განათლების გზაზე.
ამ ფუნქციების შესწავლით მოსწავლეები მნიშვნელოვან გამოცდილებას იძენენ, საზოგადოდ, ფუნქციათა შესწავლა_გამოკვლევის რეალიზებაში. ამ აქტივობას, წმინდა თეორიული მნიშვნელობის გარდა, უაღრესად აქტუალური გამოყენებითი მხარეც აქვს. ეს ფაქტორი განსაკუთრებით მნიშვნელოვნად მიგვაჩნია.
გაკვეთილის დასასრულს მოსწავლეებს თვითშეფასებისათვის ურიგდებათ შეფასების ანკეტები ( სქემის სახით).
შეფასების ანკეტა
1. სახელი:
2. გვარი:
3. რამდენად აქტიური იყავით დღეს გაკვეთილზე?
4.
5. რა იყო ამ გაკვეთილზე თქვენთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი და რატომ ?
ამის შემდეგ მასწავლებელი მოსწავლეთა მიერ თვითშეფასებისა და საკუთარი დაკვირვების შეჯერების საფუძველზე ახდენს მოსწავლეთა საბოლოო შეფასებას,
| |||||||||||||||||||||||||||||||
საკლასო მენეჯმენტი/საგანათლებ-
ლო რესურსები
|
კომპიუტერი, პროექტორი, ციფრული ფოტოაპარატი, ვიდეო კამერა.
|
გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის თემა
|
გაკვეთილის თემა- წრფივი ოპტიმიზაციის ამოცანების ამოხსნა
| ||||||||||||
სწავლების საფეხური და კლასი
|
მესამე საფეხური (საბაზო)_ XI კლასი
| ||||||||||||
ინტეგრირებული საგნები, მასწავლებლის სახელი და გვარი
|
მათემატიკა და ისტ
მზია ბრაჭული
| ||||||||||||
მოსწავლეთა რაოდენობა
|
12 მოსწავლე
| ||||||||||||
განსაკუთრებული მიდგომების, საჭიროების მქონე მოსწავლეთა და პროფილი
|
0
| ||||||||||||
გაკვეთილის საწავლო მიზნები(საგნების მიხედვით) |
რეალურ ვითარებაში ამოცანის მათემატიკურ ენაზე ჩამოყალიბების უნარის განვითარება. საჭირო პარამეტრების შერჩევისა და შესაფერისი მათემატიკური მოდელის აგების უნარის განვითარება. მოდელის შეზღუდვების განსაზღვრისა და მოდელის შეფასების უნარის განვითარება. ოპტიმალური შედეგის მისაღებად სხვადასხვა პარამეტრის გათვალისწინების კომპეტენციის ჩამოყალიბება.
მოსწავლეები ისწავლიან: რეალურ ვითარებასთან მიახლოებულ
ამოცანებში შესაფერისი მათემატიკური ობიექტებისა და პროცედურების შერჩევას და მათ გამოყენებას. ყოველდღიურ სასაუბრო ენაზე ჩამოყალიბებული ამოცანის ალგებრულ ენაზე ჩამოყალიბებას. მიღებული მათემატიკური შედეგის ინტერპრეტაციას რეალური ვითარების კონტექსტში.
| ||||||||||||
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები
|
მ ა თ. XI..5. იყენებს ფუნ ქციებსა და მათ თვისებებს რეალური ვითარების მოდელირებისას და მის შესასწ ავლად
l იყენებს (ტრიგონომეტრიულ, უბან -უბან წრფივ , საფეხურებრივ , მაჩვენებლიან , ლოგარითმულ) ფუნქციებ ს და მათ თვისებებს რეალური პროცესების მოდელირებისას .
l იყენებს სიბრტყეზე წრფივი ოპტიმიზაციის მეთოდებს რეალურ ვითარებასთან დაკავშირებულ ამოცანებში (მაგ . შეზღუდული რესურსების ეფექტიანად გამოყენების ამოცანებში) წრფივი ფუნქციის მაქსიმუმის /მინიმუმის მოძებნისას .
| ||||||||||||
თანმიმდევრობა(აქტივო
ბა და დრო)
|
ვთქვათ ქათმების ფერმაში ორი სახის საკვები გამოიყენება - ხორბალი და სიმინდის მარცვალი. სპეციალისტების მიერ განსაზღვრულია თითოეული ქათმის გამოსაკვებად ყოველდღიური რაციონი, რაც აუცილებელია მისი ნორმალური ზრდისატვის. სიმარტივის მიზნით განვიხილოთ მხოლოდ ცილები, ცხიმები და ნახშირწყლები. ვთქვათ ყოველდღიურად საჭიროა არანაკლებ C1 გრამი ცილები, C2 გრამი ცხიმები და C3 გრამი ნახშირწყლები.
ამ ცხრილით წარმოდგენილია დასახელებულ ორგანულ ნაერთთა ოდენობები (გრამებში) ხორბლისა და სიმინდის მარცვალთა თითო გრამში.
ვთქვათ 1 გრამი ხორბალი P თეთრი ღირს, 1 გრამი სიმინდი Q თეთრი. როგორ დავგეგმოთ ხორბლისა და სიმინდის მარცვლის ოდენობები თითოეული ქათმისთვის, რომ რაც შეიძლება იაფი იყოს საკვები, რომელიც მითითებულ ორგანულ ნაერთთა საკმარის ოდენობებს შეიცავს? ამოცანაში წარმოდგენილი სიდიდეები მოვძებნოთ იტერნეტში.
ამ ამოცანის მათემატიკური მოდელი წრფივ დაპროგრამებას უკავშირდება.
თუ დავუშვებთ, რომ საკვები X გრამ ხორბლის მარცვალსა და Y გრამ სიმინდის მარცვალს შეიცავს , მაში ამოცანის პირობის თაახმად, ქათმის დღიური ულუფის ღირებულება (თეთრებში)
U=PX+QY
ფორმულით გამოისახება.
შეზღუდვები (პირობები, რომლებსაც X და Y უცნობები აკმაყოფილებს), ამოცანის პირობის თანახმად, წრფივ უტოლობათა სისტემით მოიცემა:
A1X+B1Y C1
A2X+B2Y C2
A3X+B3Y C3
X 0
Y 0
დასმული პრაქტიკული ამოცანა, რომელიც ფრინველისთვის იაფი და საკმარისი რაციონის შედგენის გამარტივებულ ვარიანტს წარმოადგენს, შეზღუდვების გათვალისწინებით გამოსახულების მინიმუმის პოვნის ამოცანაა- ის მიეკუთვნება წრფივი დაპროგრამბის ამოცანებს - ამოცანებს, რომლებშიც უცნობების მიმართ წრფივი გამოსახულების მიიმუმს ან მაქსიმუმს ვპოულობთ წრფივ უტოლობათა სისტემით მოცემული შეზღუდვების პირობებში. ამ ამოცანებში, ცხადია, უცნობების რიცხვი შეიძლება 2-ზე მეტიც იყოს.
დავალება
წარმოიდგინეთ, რომ თქვენი ჯგუფის საქმიანობაა ბიზნესს კონსულტაციების გაწევა და ფერმერი მოვიდა თქვენთან დახმარების მისაღებად. გარდა იმისა, რომ თქვენ მას უნდა მისცეთ სწორი რჩევა, თქვენ ცდილობთ
რომ ყოველ კლიენტს მკაფიოდ დაუსაბუთოთ თქვენი რჩევის სისწორე.
გაკვეთილის მსვლელობა
შესავალი:
მოსწავლის ინტერესის გაღვივება რეალურ ვითარებასთან
დაკავშირებული კონკრეტული პრობლემებით.
პრობლემის გამარტივებული ვერსიების წარდგენა (რაოდენობრივი მსჯელობის საგანი, ზეპირად ამოხსნა).
ძირითადი ნაწილი
მსგავსი, პრობლემები, რომლეთა გადაჭრა იგივე ხერხით
პრინციპულად არ ხერხდება, ალტერნატიული მეთოდების ძიება.
პრობლემის შესახებ ინფორმაციისა და ცოდნის ორგანიზება
(ძირითადი პარამეტრების გამოყოფა, შეზღუდვების ჩამოყალიბება,
სამიზნე ფუნქციის განსაზღვრა)
პრობლემის ჩამოყალიბება და გამოსახვა, მათემატიკურ ენაზე
(ცვლადების აღნიშვნა სიმბოლოებით, შეზღუდვებისა გამოსახვა უტოლობების გამოყენებით, სამიზნე ფუნქციის ალგებრულად გამოსახვა)
მოდელის ვიზუალიზაცია GeoGebra-ს საშუალებით. ელექტრონული ცხრილის საშუალებით მიღებული შედეგების შედარება GeoGebra-ს საშუალებით მიღებულ გრაფიკულ გამოსახულებებთან და შედეგებთან.
ამოხსნის ევრისტული მეთოდის ჩამოყალიბება GeoGebra-ს საშუალებით. მიახლოებითი ამონახსნის მოძებნა.
ანალოგიური პრობლემის წარდგენა და მისი გადაჭრა
ელექტრონული ცხრილების გამოყენებით: მათემატიკური
მოდელის გამოსახვა ელექტრონული ცხრილის საშუალებით. ამ საფეხურზე შეიძლება წინასწარ გამზადებული შაბლონის მიწოდება.
მოდელის პარამეტრების ცვლილება, შედეგებზე დაკვირვება და მათი აღრიცხვა.
დასკვნითი ნაწილი
ამონახსნის მოძებნა ელექტრონული ცხრილის საშუალებით (Solver).
მიღებული შედეგის შედარება GeoGebra-ს საშუალებით მიღებულ შედეგთან.
მიღებული შედეგის განზოგადება (სიმპლექს მეთოდი). მისი შემოწმება სხვა ნიმუშზე (ფერმერის ამოცანა).
| ||||||||||||
შეფასება
|
მოცემული აქტივობა ერთ_ერთი საკვანძო ეტაპია მოსწავლეთა მათემატიკური განათლების გზაზე.
ამ ფუნქციების შესწავლით მოსწავლეები მნიშვნელოვან გამოცდილებას იძენენ, საზოგადოდ, ფუნქციათა შესწავლა_გამოკვლევის რეალიზებაში. ამ აქტივობას, წმინდა თეორიული მნიშვნელობის გარდა, უაღრესად აქტუალური გამოყენებითი მხარეც აქვს. ეს ფაქტორი განსაკუთრებით მნიშვნელოვნად მიგვაჩნია.
გაკვეთილის დასასრულს მოსწავლეებს თვითშეფასებისათვის ურიგდებათ შეფასების ანკეტები ( სქემის სახით).
შეფასების ანკეტა
1. სახელი:
2. გვარი:
3. რამდენად აქტიური იყავით დღეს გაკვეთილზე?
4. რა იყო ამ გაკვეთილზე თქვენთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი და რატომ ?
ამის შემდეგ მასწავლებელი მოსწავლეთა მიერ თვითშეფასებისა და საკუთარი დაკვირვების შეჯერების საფუძველზე ახდენს მოსწავლეთა საბოლოო შეფასებას,
| ||||||||||||
საკლასო მენეჯმენტი/საგანათლებ-
ლო რესურსები
|
კომპიუტერი, პროექტორი, ციფრული ფოტოაპარატი, ვიდეო კამერა.
|
No comments:
Post a Comment