სილაბუსი - ინტეგრირებული გაკვეთილები

ინტეგრირებული გაკვეთილი მათემატიკაშიინფორმატიკასა და ისტ-ში

ჩავატარე ინტეგრირებული გაკვეთილი მათემატიკაშიეკონომიკაში და ისტ-ში:

გაკვეთილის      სათაური

მარტივი და რთული პროცენტის დარიცხვის წესებიმაჩვენებლიანი ფუნქცია.  (გეგმა)


გაკვეთილის თემა
მარტივი და რთული პროცენტის დარიცხვის წესებიმაჩვენებლიანი ფუნქცია.
სწავლების საფეხური და კლასი
მესამე საფეხური (საბაზო)_ XI კლასი
ინტეგრირებული საგნებიმასწავლებლის სახელი და გვარი
მათემატიკ  და  ისტ
მოსწავლეთა რაოდენობა
11 მოსწავლე
განსაკუთრებული მიდგომების,  საჭიროების მქონე მოსწავლეთა და პროფილი
0

გაკვეთილის საწავლო მიზნები(საგნების მიხედვით)
მოსწავლეთა გარკვევა ბანკში ანაბარზე სარგებლის (დივიდენდისდარიცხვის ზოგიერთ წესში.
  • სარგებლის დარიცხვის სხვადასხვა წესს შორის არჩევანის გაკეთებისას სწორი ანალიზის უნარის გამომუშავება.
  • სხვადასხვა ბანკის მიერ შემოთავაზებული წინადადებების შედარებითი ანალიზის უნარ_ჩვევების გამომუშავება.
  • კერძო შემთხვევის განზოგადების ჩვევების გამომუშავება
               
= 2x     ფუნქციის თვისებების შესწავლის საფუძველზე
                                                                                                                                             
გამოვთქვამთ ვარაუდებს და ვაკეთებთ დასკვნებს y =ax a > 1, ფუნქციის თვისებების შესახებშემდგომ კიშედარების
                                                                                                                  
მეთოდის გამოყენებითვახასიათებთ yax  , 0  < a < 1,   ფუნქციასაც.
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები
  • მოსწავლე მსჯელობს კონკრეტულ საკითხებზე და წარმოადგენს საკუთარ თვალსაზრისს აუდიტორიის წინაშე

  • სვამს კონკრეტულ საკითხს და ისმენს სხვების აზრს ამ საკითხთან დაკავშირებითმსჯელობს სათანადო არგუმენტაციის მოხმობით და თანამიმდევრულად ავითარებს თავის მოსაზრებებს.

           მსჯელობიდან გამოაქვს ადეკვატური დასკვნა;

  • ისმენს ან თავად გამოთქვამს საკითხის გადაჭრის არტერნატიულ ვარიანტებსგამოკვეთს საკუთარ თვალსაზრისს და არგუმენტებს ; 
  • რიცხვის პროცენტის გამოთვლა;
  • ფუნქციის თვისებების გარჩევაკერძოდ მოსწავლეს უნდა შეეძლოს ფუნქციის ზრდადობა_კლებადობის შემოწმება;

  • საკოორდინატო ღერძებთან გრაფიკის გადაკვეთის წერტილების დადგენა;
  • ინდუქციური მსჯელობის ელემენტარული ჩვევები;
  • იყენებს ფუნქციებსა და მათ თვისებებს რეალური ვითარების მოდელირებისას და მის შესასწავლად
  •  იყენებს გრაფიკულალგებრულ მეთოდებს ან/და ტექნოლოგიებს ფუნქციის / ფუნქციათა ოჯახის თვისებების შესასწავლად/
  •  იყენებს დისკრეტული მათემატიკის ცნებებსა და აპარატს მოდელირებისას და პრობლემების გადაჭრისას
  • იყენებს გრაფიკულალგებრულ მეთოდებს ან/და ტექნოლოგიებს ფუნქციისფუნქციათა ოჯახის თვისებების შესასწავლად
  • შედეგი თვალსაჩინოათუ მოსწავლე:
იყენებს ფუნქციის გრაფიკის გეომეტრიულ ნიშნებს (საკოორდინატო ღერძის პარალელური წრფის მიმართ სიმეტრიულობაკოორდინატთა სათავის მიმართ ცენტრულად სიმეტრიულობაპარალელური გადატანის მიმართ სიმეტრიულობაფუნქციის თვისებების დასადგენად.
  • იყენებს შესაფერის გრაფიკულალგებრულ მეთოდებს ან ტექნოლოგიებს (ტრიგონომეტრიულიუბან-უბან წრფივისაფეხურებრივიმაჩვენებლიანილოგარითმულიფუნქციის ისეთი თვისებების დასადგენადროგორიცააზრდადობა/კლებადობანიშანმუდმივობაპერიოდულობა/პერიოდიფესვებიექსტრემუმები.
  • აღწერს თუ რა გავლენას ახდენს ფუნქციის პარამეტრების ცვლილება ფუნქციის გრაფიკზე.
  • დებულებების დამტკიცებისასშესაბამის შემთხვევებშიიყენებს მათემატიკურ ინდუქციას (მათ შორის არითმეტიკულ/გეომეტრიულ პროგრესიასთან დაკავშირებული ზოგიერთი ფორმულის მისაღებად).
  • იყენებს ხისებრ დიაგრამებს ან/და გრაფებს ვარიანტების დასათვლელადგეგმის/განრიგის შესადგენადოპტიმიზაციის დისკრეტული ამოცანების ამოსახსნელად:
შინაარსი
1. ტრიგონომეტრიულიუბან-უბან წრფივისაფეხურებრივიმაჩვენებლიანილოგარითმული ფუნქციებიგანსაზღვრის არე და მნიშვნელობათა სიმრავლენულებიმაქსიმუმები და მინიმუმებიზრდადობის/კლებადობის და ნიშანმუდმივობის შუალედები.
2. ფუნქციის პერიოდულობა და პერიოდი.
3. ფუნქციის გრაფიკის გეომეტრიული თვისებები.
4. წრფივი პროგრამირების ამოცანები სიბრტყეზე.
5. მათემატიკური ინდუქცია და მისი გამოყენება რეკურენტული წესით მოცემული რიცხვითი მიმდევრობის ზოგადი წევრის ფორმულის მისაღებად (მაგარითმეტიკული/გეომეტრიული პროგრესია).
  • განმარტავს რთული და მარტივი პროცენტის  დარიცხვის წესს;
  • აყალიბებს დივიდენდის ცნებას;
  • ასახელებს  მაგალითებს ამ საკითხებზე;
  • ანსხვავებენ ერთმანეთისაგან მოგების ნორმასა და რეალურ სარგებელს;
  • განმარტავენ  კავშირს  ბანკებისა და შემნახველი დაწესებულებების მიერ შემთავაზებული მოგების ნორმის ცვლილებასა და  ეკონომიური პირობების ცვლილებას შორის.
თანმიმდევრობა(აქტივო
ბა და დრო)
         გაკვეთილი   ტარდება  კომპიუტერულ ლაბორატორიაში.
მასწავლებელი წინასწარ აგვარებს საორგანიზაციო საკითხებს:

        1.              კლასი დაიყოფა სამ ჯგუფად:

     ·         სასურველია მასწავლებელმა წინასწარ მოამზადოს სკოლასთან უახლოესი ან რაიმე სხვა ბანკის (ან ბანკებისრამდენიმე სარეკლამო პროსპექტი და სარგებლის დარიცხვის სხვადასხვა წესის აღწერა ამ თვალსაჩინო მასალის დახმარებით აწარმოოს.
     ·         მნიშვნელოვანიარომ მოსწავლეებმა იგრძნონ თემის აქტუალობაამ შემთხვევაში მასალის გაცნობა კლასის აქტიური მონაწილეობით გაგრძელდება.
     ·         მოსწავლეებს წარვუდგენთ სარგებლის დარიცხვის ორ წესს _ მარტივი პროცენტისვთქვათწლიური 12% _იანი სარგებლის დარიცხვის წესსა  და  რთული პროცენტისვთქვათ7%_იანი სარგებლის წესს.
     ·         მოსწავლეთა უშუალო მონაწილეობით შევავსებთ ცხრილს (ვიყენებთ კალკულატორებს):
ვთქვათბანკში შეტანილია 100 ლარი.


n
n  წლის შემდეგ მიღებული სარგებელი (ლარებში)
მარტივი პროცენტის დარიცხვის წესის შემთხვევაში
რთული პროცენტის დარიცხვის შემთხვევაში
1
12
7
2
24
14,49
3
36
22,5
4
48
23,3

     ·         ცხრილის გაანალიზების შემდეგ (მოსწავლეთა ყურადღებას ვამახვილებთ სარგებლის ზრდის განსხვავებულ ,,სიჩქარეებზე“) განვიხილავთ ზოგად შემთხვევას _ დარიცხვას   r   ნაწილით    და  ვიშველიებთ სახელმძღვანელოში მოყვანილ ცხრილს.

წლები
თანხა
0
P
1
P1P (1+ r )
                                                                        

2
                                                                                            
P2P1(1+ r )= P(1+ r ) (1+ r )= P(1+ r )2

3
                                                                                
P3P2(1+ r )= P(1+ r )2 (1+ r )= P(1+ r )3
....
......
n
                            
PnP2(1+ r )n

ამ გზით დავასკვნით _ მარტივი  პროცენტის დარიცხვის შემთხვევაში სარგებელთა მიმდევრობა (წლების მატებისას)   ქმნის არითმეტიკულ პროგრესიასრთული პროცენტის დარიცხვის შემთხვევაში _ გეომეტრიულ პროგრესიასამ მიმდევრობათა   n _ური წევრის ფორმულებიაშესაბამისად,
                                                                               
  PnP(1+ r n )  და       PnP(1+ r ) n .
        კვლავ  მოვიშველიოთ სახელმძღვანელო და გავრჩიოთ ერთ საკოორდინატო სიბრტყეზე აგებული :
                                                    
y= 1+x     და     y= 2x      ფუნქციათა გრაფიკები _ ვამახვილებთ მოსწავლეთა ყურადღებას
                                              y= 2 x     ფუნქციის ზრდის მაღალ ,,სიჩქარეზე“  y= 1+x      ფუნქციასთან შედარებით
მოსწავლლები გამოთქვამენ ვარაუდს         
                                                                x=  1/2
                                                                             
წერტილში  ამ ორი ფუნქციის მნიშვნელობათა შესახებ ( ეს წერტილი გრაფიკზე არ არის განხილული), შეადარებენ ამ მნიშვნელობებს იგივე კითხვის დასმა  მიზანშეწონილია   x=0    შემთხვევაშიც.
   ვაზოგადებთ შემჩნეულ თვისებებს და ვიშველიებთ სახელმძღვანელოში წარმოდგენილ გრაფიკებს:

      
დავასკვნით:      y=aˣ    (a > 0,  a ≠  1) 

ფუნქციასრომელსაც მაჩვენებლიან ფუნქციას ვუწოდებთ აქვს შემდეგი თვისებები ( დავასახელებთ მხოლოდ რამოდენიმე თვისებას)
)  განსაზღვრის არეა ნამდვილ რიცხვთა   R სიმრავლე;
   )  მნიშვნელობათა არეა დადებით ნამდვილ რიცხვთა სიმრავლე;
   ფუნქცია ზრდადია;
  ფუნქციის გრაფიკი ორდინატთა ღერძს (0; 1)  წერტილში კვეთს.

  მასწავლებლის რჩევით მოსწავლეები შეადარებენ
                                    
                                y = 2 x    და  g = ( 1/2 ) x                              
   
   ფუნქციებსმოსწავლეთა პასუხებში აისახება ამ ფუნქციათა ძირითადი თვისებებიისინი პასუხობენ  მასწეავლებლის შემდეგ   შეკითხვებზე:
     ·         შეადარეთ  y (0) და g(0);
     ·         შეადარეთ y ( x და g(x), როცა x > 0;
     ·         შეადარეთ y ( x და g(x), როცა  < 0;
     ·         შეადარეთ y ( x და g(-x), არის თუ არა ამ ფუნქციათა გრაფიკები ორდინატთა ღეძის მიმართ სიმეტრიული?

  მოსწავლეთა ვარაუდის განხილვისა და შემოწმების დროს მოსწავლეები დაიხმარებენ სახელძღვანელოში წარმოდგენილ გრაფიკებს    და გრაფიკებს აგებენ კომპიუტერში.                                                                  
   ამ შედეგების   განზოგადებით, მიიღება:  y= ax    ფუნქციის  თვისებებს:

     ·         ამ ფუნქციის გასაზღვრის არეა   R  სიმრავლე;
     ·         მნიშვნელობათა არეა დადებით ნამდვილ რიცხვთა სიმრავლე;
     ·         ფუნქციის გრაფიკი კვეთს ორდინატთა ღერძს (0; 1) წერტილში
     ·         თუ X  <  0. მაშინ  y  > 1; თუ  X > 0, მაშინ   y 
     
·         ფუნქცია კლებადია.


     ·         დისკუსიის დამთავრების შემდეგ მასწავლებელი ავალებს მოსწავლეებსინტერნეტში მოიძიონ მასალა საკითხის ირგვლივანუ  ბანკის (ან ბანკებისრამდენიმე სარეკლამო პროსპექტი და სარგებლის დარიცხვის სხვადასხვა წესის აღწერა ამ თვალსაჩინო მასალის დახმარებით აწარმოონ.

          ამ დავალებას მოსწავლეები წარმატებით ართმევენ თავს.


ერთვება ეკონომიკის მასწავლებელი და მოსწავლეებს განუმარტავს:
დივიდენდი_ არის კორპორაციის მოგების წილირომელსაც უხდიან აუქციონერებს.
    ბანკების ანგარიშების უმრავლესობა მეანაბრეებს   რთული პროცენტის   დარიცხვას სთავაზობსრთული პროცენტი_  ეს არის სარგებელიგამოთვლილ ანგარიშზე მოთავსებული თქვენი ანაბრის თანხიდან (თავნიდან), პლუს დროის თანაბარი ინტერვალების შემდეგ დარიცხული სარგებელითურა თქმა უნდამას ანგარიშზე დატოვებთდავუშვათდღეს  ანგარიშზე შეგაქვთ1000 დოლარი და ღებულობთ წლიურ     5_პროცენტიან სარგებელსასეთ შემთხვევაშიწლის ბოლოსსათვის ანგარიშზე 1050 დოლარიგექნებათშემდეგი წლის განმავლობაში კი თქვენ მიიღებთ სარგებელს  თქვენი თავდაპირველი  1000 დოლარიდან და იმ 50_ დოლარიანი სარგებლიდანრომელიც თქვენ პირველ წელს დაგერიცხათორი წლის თავზე თქვენი თავდაპირველი 1000_დოლარიანი  დანაზოგი გაიზრდებაანუ  სარგებელი  დაერიცხება და 1   102,50  დოლარი გახდება.
     ბანკებისა და შემნახველი დაწესებულებების მიერ შემოთავაზებული მოგების ნორმა იცვლება ეკონომიკური პირობებისა და იმის მიხედვითრა დროით იბარებენ ისინი თქვენს ფულსრაც უფრო დიდი ხნით  ათავსებთ  თანხას  შემნახველ   დეპოზიტზემით უფრო დიდია ეს ნორმასაჭიროააგრეთვეერთმანეთისაგან განვასხვავოთ მოგების ნორმა და რეალური სარგებელიმიღებული პროცენტის რეალური რაოდენობარეალური სარგებელი დამოკიდებულია პროცენტის დარიცხვის სიხშირეზეთუ თქვენს ფულს პროცენტი ყოველკვარტალურად (წელიწადში ოთხჯერერიცხებაიგი უფრო სწრაფად  გაიზრდებავიდრე იმ შემთხვევაშითუ მას  პროცენტი მხოლოდ წელიწადში ერთხელ ერიცხება.
   თქვენ ჯერ საკმაოდ ახალგაზრდა ხართ და შეგიძლიათ მშვიდად დაელოდოთსანამ რთული პროცენტიწლების განმავლობაშითქვენს სიმდიდრეს მნიშვნელოვნად არ გაზრდისნახაზი , რომელიც   პროექტორზეა   წარმოდგენილი   სწორედ ამის ილუსტრაციააიგი გვიჩვენებს,  როგორ გაიზრდებოდა თვენი სიმდიდრედღეში 1 დოლარს რომ ზოგავდეთ და წელიწადში 8% _ იღებდეთსარგებლის ყოველდღიური  დარიცხვით. 60 წლის შემდეგ თქვენ 540 000  დოლარზე მეტი გექნებოდათ დაგროვებულირა თქმა უნდაუფრო მაღალი საპროცენტო განაკვეთი აძლიერებს პროცენტის დარიცხვის ეფექტსმაგალითად, 10_პროცენტიანი წლიური საპროცენტო განაკვეტის დროს, 60 წლის თავზე 1.4 მილიონ დოლარზე მეტი გექნებოდათ დაგროვებული.

აქტივობის გაფართოებაგაღრმავება მიღებული ინფორმაციის განმტკიცებისა და გამოყენების ჩვევების გამომუშავების მიზნით სასურველია მოსწავლეები გაეცნონ    S   ( ,,სხვადასხვა“ ) ნაწილში მოწოდებულ მასალასუპასუხონ საკონტროლო კითხვებს და შეასრულონ შეთავაზებული სავარჯიშოებირომელთა ოდენობა  ამჯერად დიდია.
  სასურველია მოსწავლეთა ნაწილი მაინც დაკავდეს პარაგრაფის ბოლოს მოცემულ თემაზე პროექტის  (რეფერატის)  მომზადებით.
შეფასება
  მოცემული აქტივობა ერთ_ერთი საკვანძო ეტაპია მოსწავლეთა მათემატიკური განათლების გზაზე.
   ამ ფუნქციების შესწავლით მოსწავლეები მნიშვნელოვან გამოცდილებას იძენენსაზოგადოდფუნქციათა შესწავლა_გამოკვლევის რეალიზებაშიამ აქტივობასწმინდა თეორიული   მნიშვნელობის გარდაუაღრესად აქტუალური გამოყენებითი მხარეც აქვსეს ფაქტორი   განსაკუთრებით მნიშვნელოვნად მიგვაჩნია.

გაკვეთილის დასასრულს მოსწავლეებს თვითშეფასებისათვის ურიგდებათ  შეფასების ანკეტები ( სქემის სახით).
                 
     შეფასების ანკეტა

  1. სახელი:

   2. გვარი:

   3. რამდენად აქტიური იყავით დღეს გაკვეთილზე?


4.
აქტიური
ნაკლებად აქტიური
პასიური
როგორ შეაფასებდით საკუთარ თავს ჯგუფის მუშაობაში?
როგორ შეაფასებდით მთელი ჯგუფის მუშაობას?





5. რა იყო ამ გაკვეთილზე თქვენთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი და რატომ ?


ამის შემდეგ მასწავლებელი მოსწავლეთა მიერ  თვითშეფასებისა და საკუთარი დაკვირვების შეჯერების საფუძველზე ახდენს მოსწავლეთა საბოლოო შეფასებას,
საკლასო მენეჯმენტი/საგანათლებ-
ლო რესურსები
კომპიუტერიპროექტორიციფრული ფოტოაპარატივიდეო კამერა.


 გაკვეთილის გეგმა



გაკვეთილის თემა
გაკვეთილის თემაწრფივი ოპტიმიზაციის ამოცანების ამოხსნა
სწავლების საფეხური და კლასი
მესამე საფეხური (საბაზო)_ XI კლასი
ინტეგრირებული საგნებიმასწავლებლის სახელი და გვარი               
                    
მათემატიკა      და  ისტ

მზია  ბრაჭული
მოსწავლეთა რაოდენობა
12  მოსწავლე
განსაკუთრებული მიდგომების,  საჭიროების მქონე მოსწავლეთა და პროფილი
0

გაკვეთილის საწავლო  მიზნები(საგნების მიხედვით)
  რეალურ ვითარებაში ამოცანის მათემატიკურ ენაზე ჩამოყალიბების უნარის განვითარებასაჭირო პარამეტრების შერჩევისა და შესაფერისი მათემატიკური მოდელის აგების უნარის განვითარებამოდელის შეზღუდვების განსაზღვრისა და მოდელის შეფასების უნარის განვითარებაოპტიმალური შედეგის მისაღებად სხვადასხვა პარამეტრის გათვალისწინების კომპეტენციის ჩამოყალიბება.
მოსწავლეები ისწავლიან: რეალურ ვითარებასთან მიახლოებულ
ამოცანებში შესაფერისი მათემატიკური ობიექტებისა და პროცედურების შერჩევას და მათ გამოყენებასყოველდღიურ სასაუბრო ენაზე ჩამოყალიბებული ამოცანის ალგებრულ ენაზე ჩამოყალიბებას. მიღებული მათემატიკური შედეგის ინტერპრეტაციას რეალური ვითარების კონტექსტში.
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები
  . XI..5. იყენებს ფუნ ქციებსა და მათ თვისებებს რეალური ვითარების მოდელირებისას და მის შესასწ ავლად
l იყენებს (ტრიგონომეტრიულუბან -უბან წრფივ საფეხურებრივ მაჩვენებლიან , ლოგარითმულფუნქციებ  და მათ თვისებებს რეალური პროცესების მოდელირებისას .
l იყენებს სიბრტყეზე წრფივი ოპტიმიზაციის მეთოდებს რეალურ ვითარებასთან დაკავშირებულ ამოცანებში (მაგ შეზღუდული რესურსების ეფექტიანად გამოყენების ამოცანებშიწრფივი ფუნქციის მაქსიმუმის /მინიმუმის მოძებნისას .
თანმიმდევრობა(აქტივო
ბა და დრო)
ვთქვათ ქათმების ფერმაში ორი სახის საკვები გამოიყენება - ხორბალი და სიმინდის მარცვალისპეციალისტების მიერ განსაზღვრულია თითოეული ქათმის გამოსაკვებად ყოველდღიური რაციონირაც აუცილებელია მისი ნორმალური ზრდისატვისსიმარტივის მიზნით განვიხილოთ მხოლოდ ცილებიცხიმები და ნახშირწყლებივთქვათ ყოველდღიურად საჭიროა არანაკლებ C1 გრამი ცილები, Cგრამი ცხიმები და Cგრამი ნახშირწყლები.
ამ ცხრილით წარმოდგენილია დასახელებულ ორგანულ ნაერთთა ოდენობები (გრამებში) ხორბლისა და სიმინდის მარცვალთა თითო გრამში.
ცილები
ცხიმები
ნახშირწყლები
ხორბალი
A1
A2
A3
სიმინდი
B1
B2
B3
ვთქვათ 1 გრამი ხორბალი P თეთრი ღირს, 1 გრამი სიმინდი Q თეთრიროგორ დავგეგმოთ ხორბლისა და სიმინდის მარცვლის ოდენობები თითოეული ქათმისთვისრომ რაც შეიძლება იაფი იყოს საკვებირომელიც მითითებულ ორგანულ ნაერთთა საკმარის ოდენობებს შეიცავს?  ამოცანაში წარმოდგენილი სიდიდეები მოვძებნოთ იტერნეტში.
ამ ამოცანის მათემატიკური მოდელი წრფივ დაპროგრამებას უკავშირდება.
თუ დავუშვებთრომ საკვები X  გრამ ხორბლის მარცვალსა და Y გრამ სიმინდის მარცვალს შეიცავს , მაში ამოცანის პირობის თაახმადქათმის დღიური ულუფის ღირებულება (თეთრებში)
U=PX+QY
ფორმულით გამოისახება.
შეზღუდვები (პირობებირომლებსაც X და Y უცნობები აკმაყოფილებს), ამოცანის პირობის თანახმადწრფივ უტოლობათა სისტემით მოიცემა:
              A1X+B1Y C1
                   A2X+B2Y C2
                   A3X+B3Y C3
               X 0
               Y 0

დასმული პრაქტიკული ამოცანარომელიც ფრინველისთვის იაფი და საკმარისი რაციონის შედგენის გამარტივებულ ვარიანტს წარმოადგენსშეზღუდვების გათვალისწინებით  გამოსახულების მინიმუმის პოვნის ამოცანააის მიეკუთვნება  წრფივი დაპროგრამბის ამოცანებს - ამოცანებსრომლებშიც უცნობების მიმართ წრფივი გამოსახულების მიიმუმს ან მაქსიმუმს ვპოულობთ  წრფივ უტოლობათა სისტემით მოცემული შეზღუდვების პირობებშიამ ამოცანებშიცხადიაუცნობების რიცხვი შეიძლება 2-ზე მეტიც იყოს.

დავალება
წარმოიდგინეთრომ თქვენი ჯგუფის საქმიანობაა ბიზნესს კონსულტაციების გაწევა და ფერმერი მოვიდა თქვენთან დახმარების მისაღებადგარდა იმისარომ თქვენ მას უნდა მისცეთ სწორი რჩევათქვენ ცდილობთ
რომ ყოველ კლიენტს მკაფიოდ დაუსაბუთოთ თქვენი რჩევის სისწორე.
გაკვეთილის მსვლელობა
შესავალი:
მოსწავლის ინტერესის გაღვივება რეალურ ვითარებასთან
დაკავშირებული კონკრეტული პრობლემებით.
პრობლემის გამარტივებული ვერსიების წარდგენა (რაოდენობრივი მსჯელობის საგანიზეპირად ამოხსნა).
ძირითადი ნაწილი
მსგავსიპრობლემებირომლეთა გადაჭრა იგივე ხერხით
პრინციპულად არ ხერხდებაალტერნატიული მეთოდების ძიება.
პრობლემის შესახებ ინფორმაციისა და ცოდნის ორგანიზება
(ძირითადი პარამეტრების გამოყოფაშეზღუდვების ჩამოყალიბება,
სამიზნე ფუნქციის განსაზღვრა)
პრობლემის ჩამოყალიბება და გამოსახვამათემატიკურ ენაზე
(ცვლადების აღნიშვნა სიმბოლოებითშეზღუდვებისა გამოსახვა უტოლობების გამოყენებითსამიზნე ფუნქციის ალგებრულად გამოსახვა)
მოდელის ვიზუალიზაცია GeoGebra- საშუალებითელექტრონული ცხრილის საშუალებით მიღებული შედეგების შედარება GeoGebra- საშუალებით მიღებულ გრაფიკულ გამოსახულებებთან და შედეგებთან.
ამოხსნის ევრისტული მეთოდის ჩამოყალიბება GeoGebra- საშუალებითმიახლოებითი ამონახსნის მოძებნა.
ანალოგიური პრობლემის წარდგენა და მისი გადაჭრა
ელექტრონული ცხრილების გამოყენებითმათემატიკური
მოდელის გამოსახვა ელექტრონული ცხრილის საშუალებითამ საფეხურზე შეიძლება წინასწარ გამზადებული შაბლონის მიწოდება.
მოდელის პარამეტრების ცვლილებაშედეგებზე დაკვირვება და მათი აღრიცხვა.
დასკვნითი ნაწილი
ამონახსნის მოძებნა ელექტრონული ცხრილის საშუალებით (Solver).
მიღებული შედეგის შედარება GeoGebra- საშუალებით მიღებულ შედეგთან.
მიღებული შედეგის განზოგადება (სიმპლექს მეთოდი). მისი შემოწმება სხვა ნიმუშზე (ფერმერის ამოცანა).
შეფასება
  მოცემული აქტივობა ერთ_ერთი საკვანძო ეტაპია მოსწავლეთა მათემატიკური განათლების გზაზე.
   ამ ფუნქციების შესწავლით მოსწავლეები მნიშვნელოვან გამოცდილებას იძენენსაზოგადოდფუნქციათა შესწავლა_გამოკვლევის რეალიზებაშიამ აქტივობასწმინდა თეორიული   მნიშვნელობის გარდაუაღრესად აქტუალური გამოყენებითი მხარეც აქვსეს ფაქტორი   განსაკუთრებით მნიშვნელოვნად მიგვაჩნია.

გაკვეთილის დასასრულს მოსწავლეებს თვითშეფასებისათვის ურიგდებათ  შეფასების ანკეტები ( სქემის სახით).
                 
     შეფასების ანკეტა

  1. სახელი:

   2. გვარი:

   3. რამდენად აქტიური იყავით დღეს გაკვეთილზე?


   4. რა იყო ამ გაკვეთილზე თქვენთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი და რატომ ?


ამის შემდეგ მასწავლებელი მოსწავლეთა მიერ  თვითშეფასებისა და საკუთარი დაკვირვების შეჯერების საფუძველზე ახდენს მოსწავლეთა საბოლოო შეფასებას,
საკლასო მენეჯმენტი/საგანათლებ-
ლო რესურსები
კომპიუტერიპროექტორიციფრული ფოტოაპარატივიდეო კამერა.

No comments:

Post a Comment